بازارشناسی
بازارشناسی

شناخت، لازمه هر حرکت عاقلانه و هر تصمیم اصولی است. شناخت بازار تلاشی نظام مند است برای گردآوریع ضبط و ثبت اطلاعات مربوط به همه اجزای تشکیل دهنده نظام بازار مانند خریداران بالقوه و بالفعل، فروشندگان بالقوه و بالفعل، واسطه های گوناگون، رقبا، محصولات و خدمات موجود و مورد نیاز، سازمانهای تسهیلاتی و خدماتی ( نظیر سیستم بانکی، بیمه،  حمل و نقل، انبارها و بانکهای اطلاعاتی)، سازمانهای تحقیقاتی، تبلیغاتی م وشاوره ای و سرانجام همه عواملی که بر نظام بازار تاثیر دارندغ مانند قوانین، مقررات و مصوبات دولتی، عوامل سیاسی، اجتماعیع فرهنگی، تکنولوژیک، بومی و اقلیمی.
امروزه مدیر علاوه بر درگیر بودن با عوامل و مشکلات درون سازمان، نگران دگرگونیهای عوامل بیرونی سازمانی است؛ به همین دلیل باید بازار خود را بیش از هر زمان دیگر مورد مطالعه و بررسی قرار دهد تا فرصتها و تهدیدات و روندها را به موقع شناسایی کند تا بتواند با استفاده بجا و بموقع ا فرصتها و موقعیتها، خطرها را به حداقل برساند.
http://bazarmanage.blogsky.com/1387/08/12/post-11
 این وبلاگ جهت آماده سازی هر چه بهتر برای ورود به دنیای تجارت الکترونیک راه اندازی شده است.
	  این وبلاگ جهت آماده سازی هر چه بهتر برای ورود به دنیای تجارت الکترونیک راه اندازی شده است.